niedziela, 13 lipca 2014

Okno na świat - Tomtebogatan 46 B, Szwecja

Skandynawskie unikalne mieszkanie o bardzo nietypowym ale urokliwym układzie.
Do dwupokojowego 46 metrowego mieszkania wchodzi się bezpośrednio do salonu ....z dziedzińca. Pomimo tego, że dziedziniec jest na spokojnej, "ślepej" ulicy jest to bardzo odważne rozwiązanie i nieliczni odważyliby się na kupno. 


Osobiście taki układ wnętrza zaaranżowałabym na przytulną malutką kawiarnie, ale zobaczcie sami..




Wnętrze urządzone jest minimalistycznie w typowym białym, skandynawskich stylu. Brakuje mi elementów, które ocieplą wizualnie salon. Właściwie jedynymi takimi elementami, które miały pełnić tą funkcję - są poduchy w jasnych stonowanych kolorach, drobne dodatki na dwóch małych stołach, zdjęcia na ścianie oraz zieleń - a na takie wnętrze jest ich stanowczo za mało.


Salon połączony jest bezpośrednio z kuchnią - bardziej przypominającą aneks kuchenny.
Sama aranżacja kuchni na bardzo duży plus, białe płytki imitujące cegłę na ścianie, elementy ze stali nierdzewnej i jasne półki na małą ilość akcesoriów kuchennych.
Tuż obok kuchni - na rzucie można zauważyć, że znajduje się małe pomieszczenie, w tym przypadku zaaranżowane na garderobę lub pralnie.



O łazience parę słów tylko ze względu na "oszczędną ilość zdjęć" ;) Pomysłowo wykorzystana wnęka w łazience i zaadaptowana na prysznic, dzięki czemu nie wchodzimy wprost na wc. 



Zbliżamy się do miejsca, które mnie urzekło w całych 46 metrach kwadratowych. 
Po przeciwnej stronie wejścia do mieszkania z dziedzińca znajduje się sypialnia z wyjściem na taras.
Ten zakątek mieszkania, dzięki swojej prostocie i surowym wyglądzie sprawia, że  to miejsce może stać się niezwykle atrakcyjne. 
Biała cegła tuż obok łóżka w sypialni, połączona ze szklanymi półkami, piękne czarne metalowe łóżko i stolik nocny z małej drabinki - bajka :)


Prosto z sypialni, po 6 schodkach wychodzimy w drugi magiczne wejście - ogromny taras...




Jestem bardzo ciekawa Waszych komentarzy, co powiecie o takim układzie mieszkania?
Odważylibyście się tutaj zamieszkać?

Przyjemnego niedzielnego wieczoru :)
Buziaki
Marta

15 komentarzy:

  1. Strasznie lubię te płytki w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia ja też, właśnie je używam do jednego ze swoich projektów i wyglądają wspaniale :)

      Usuń
  2. Gdyby zamiast wyjścia z domu na tę ślepą uliczkę był tam np. ogród, to jak najbardziej bym tam zmaieszkała! Sypialnia to jakieś marzenie! Cudowne zdjęcia:)
    pozdrawiam cieplutko:) http://kiproovska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak zdecydowanie dobry pomysł - to ja również przeprowadzam się wtedy tam od razu ;)
      dziękuje za odwiedzinki :)
      pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  3. Takie okno to marzenie, ogólnie cały ten apartament porywa moje serce - piekne mieszkanie

    OdpowiedzUsuń
  4. Te okno, robi na mnie ogromne wrażenie... bardzo mi się podoba!!!! W ogóle ślicznie tam!
    Ściskam Martuniu

    OdpowiedzUsuń
  5. urocze wnętrza a wyjście na taras i sam taras zachwyca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. idealne miejsce do robienia zdjęć prawda? nie wiem czemu ale w pierwszej kolejności oprócz kawiarenki pomyślałam też o małej galerii sztuki lub fotografii :)

      Usuń
  6. Taras, olbrzymie okna... inny świat ! Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cudowny skandynawski świat :) pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  7. Niecodzienny układ wnętrza ale jak najbardziej mi się podoba. Jeszcze ta aranżacja -SUPER!

    Pozdrawiam ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam, że mieszkanie z takim wejściem nie będzie mile widziane a tutaj takie zaskoczenie :)

      Usuń
  8. Bardzo stylowe są te krzesła na ostatnim zdjęciu! Muszę koniecznie poszukać podobnych!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny i za komentarz,
Każde Wasze słowo jest dla mnie inspiracją do dalszej pracy.